RSS

Wednesday, December 23, 2009

Chin Peng

Jika
kita keluar ke pekan-pekan di Malaysia,tidak dapat dinafikan 90% nyawa dan nafas bandar-bandar utama di Malaysia digerakkan oleh bangsa yang suka berniaga ini.Kedai-kedai,pasaraya,gedung-gedung perniagaan dan bangunan-bangunan majoritinya adalah milik bangsa Cina.Ini adalah lumrah di mana-mana walaupun di Kelantan dan Terengganu trend ini lebih perlahan sedikit.

Bangsa Cina adalah entiti yang menggerakkan ekonomi Malaysia secara kasarnya.Pencapaian mereka hebat jika dilihat dari segi premis dan kekayaan yang mereka kumpulkan.Tetapi adakah semudah itu mereka mengecap kejayaan di bumi orang-orang Melayu ini? Terdapat satu fakta tersembunyi di sebalik kejayaan orang-orang Cina di Malaysia.

Setelah British meninggalkan Tanah Melayu,mereka telah meninggalkan dua kaum ini Melayu dan Cina (serta kaum India) terpaksa hidup bersama-sama,berkongsi rumah yang sama,tanah yang sama.Ketika itu orang-orang Melayu diberi hak memegang tampuk pentadbiran

Pada abad-abad terakhir penjajahan,British dilihat lebih bertolak ansur dalam membenarkan anak-anak Melayu diberi peluang bekerja di sektor pentadbiran bersama-sama pegawai British,satu pendapat klasik mengatakan ini adalah persediaan British untuk melepaskan Tanah Melayu kepada orang-orang Melayu. Jadi pihak penjajah telah meyediakan plan lengkap untuk meneruskan penjajahan mereka biarpun telah memberikan kemerdekaan pada tanah melayu?!!!

Orang-orang Cina maju dalam perniagaan setelah bertahun-tahun menjadi kuli di bawah orang-orang Inggeris yang memerlukan buruh murah untuk syurga-syurga perdagangan seperti di Pulau Pinang dan Singapura.ORANG-ORANG CINA AMAT SABAR BEKERJA SEBAGAI KULI DAN MEREKA MEMULAKAN LANGKAH KEJAYAAN MEREKA DARI PARAS PALING BAWAH.

ORANG-ORANG MELAYU MEMANG TERKENAL DENGAN SIKAPNYA YANG LEMAH LEMBUT DAN MENGHORMATI TETAMU. Sikap ini yang kadangkala diambil kesempatan oleh orang lain yang tidak tahu dihormati dan diuntung di bumi orang-orang Melayu.Setelah merdeka,tinggallah bangsa Cina dengan orang-orang Melayu yang kini adalah pemegang kuasa politik di Malaysia. Orang-orang Cina tidak mungkin berjaya dengan pantas tanpa orang-orang Melayu.

Kesimpulannya,sangat penting hubungan tolong-menolong di antara Melayu dan Cina.Sikap faham-memahami amat penting bagi kedua-dua bangsa yang pernah bersahabat baik ini hidup bersama di hujung dunia ini "The Land of The East"

.................

Sikap Cina Rasis ini membawa kesan yang negatif serta imej yang buruk kepada kaum Cina yang lain yang tidak rasis dan mahu hidup tenteram dan harmoni di Malaysia.

Betapa peliknya sikap Cina Rasis di Tanah Melayu ini.Padahal bukanlah pemerintah Melayu menjalankan dasar Apartheid atau diskriminasi bangsa yang melampau ke atas mereka.Pemerintah Melayu tidaklah sekejam Komunis Cina yang menjalankan Revolusi Budaya yang menyaksikan pelbagai provokasi dan kekejaman ke atas kaum-kaum lain dan mereka yang tidak sehaluan dengan dasar komunis.

Pemimpin Melayu bukanlah sebodoh Komunis Cina yang menghalang orang-orang Islam hendak berpuasa dan melakukan solat terawih di negara China serta menyeksa pengamal senaman tradisi Cina (Falun Gong).APA AKAN JADI JIKA SEMUA INI DILAKUKAN OLEH PEMIMPIN MELAYU KE ATAS SEMUA GOLONGAN RASIS INI DI MALAYSIA??

PERLU DIINGATKAN,BUKAN SEMUA CINA DI MALAYSIA BERSIKAP PELIK SEPERTI MEREKA.MASIH BANYAK LAGI CINA YANG MENGAMALKAN HIKMAH DARI AJARAN BUDDHA DAN TAO YANG MENYAYANGI SESAMA MANUSIA,MEMAHAMI BUDAYA DAN AGAMA ORANG MELAYU DAN DAPAT HIDUP HARMONI DENGAN MEREKA.

MENGAPA YAHUDI FREEMASON MEMILIH KOMUNIS SEBAGAI FAHAMAN UNTUK MENUNDUKKAN BANGSA CINA??

Apa akan jadi jika kerajaan yang diterajui oleh orang-orang Melayu menghalang tulisan Cina atau kebudayaan Cina ditempat terbuka seperti di Indonesia?Walhal nama orang-orang Cina pun mesti di'indonesiakan' apatah lagi mahu memperdebatkan perlukah meletakkan tulisan Cina pada papan tanda di jalan-jalan di Jakarta.Sudah tentu,jika ini terjadi ke atas golongan Cina Rasis ini,maka kelam kelibutlah mereka dalam ketakutan,mata mereka terbelalak dan begitu panik mencapai tahap I.C.U apabila pemerintah Melayu yang dianggap mereka selama ini sebagai lembik,lembab,lekeh dan boleh diprovok ini berani mengambil tindakan sebegitu rupa.Baru dua hari ditahan dalam penjara,mulut sudah mengomel mengatakan makanan di dalam penjara seperti atau lebih sedikit dari makanan anjing.PADAHAL APAKAH MAKANAN/LAYANAN YANG DIBERI OLEH CINA KOMUNIS DI REPUBLIK RAKYAT CINA KEPADA PARA TAHANAN MEREKA YANG MENCAPAI TAHAP I.S.A DI SANA??Adakah anjing gemar memakan dua biji telur rebus,nasi dan sedikit kuah??

Ini adalah masalah orang-orang Cina yang mencapai tahap Komunis dan Rasis.Semua Komunis adalah Rasis tetapi bukan semua Rasis adalah Komunis.Tetapi istimewanya Cina yang dirasuk faham Komunis di Malaysia,mereka adalah Rasis dan Komunis pada masa yang sama.Jadi Cina Rasis di Malaysia adalah Komunis walau apa pun penafian mereka.Mereka tidak pernah bersyukur hidup di Malaysia dan tidak mahu hidup harmoni bersama orang-orang Melayu selagi hukum Komunis mereka tidak tertegak di bumi Malaysia.Walaupun mereka berpendidikan tinggi,menjadi ahli politik (misalnya) tinggal di banglo-banglo atas bukit dan memandu Mercedes,tetapi di dalam hati mereka penuh kebencian dan syak wasangka kepada orang-orang Melayu.Dalam fikiran mereka penuh prejudis dan pesimis terhadap orang-orang Melayu.Kalau boleh biar orang-orang Melayu miskin semuanya atau tidak langsung memiliki tanah.Itu pun, mungkin mereka akan bermurah hati melambakkan orang-orang Melayu di flat-flat sesak seperti yang berlaku di Singapura.

APA AKAN TERJADI JIKA MEREKA DIBUANG NEGARA DAN HIDUP DI NEGARA LAIN SEPERTI DI INDONESIA ATAU REPUBLIK KOMUNIS CHINA?Sudah pasti sikap mereka akan berubah dan mulut mereka tidaklah mengomel itu dan ini.Mereka mungkin akan menjadi makhluk Tuhan yang paling tahu untuk bersyukur dan menerima seadanya di bawah pemerintahan yang lebih ketat dan disiplin.Mungkin,ini adalah rahsia MENGAPA YAHUDI FREEMASON MEMILIH KOMUNIS SEBAGAI FAHAMAN UNTUK MENUNDUKKAN BANGSA CINA.The Hidden Hand sudah lama mengkaji karakter bangsa Cina yang gemar memberontak jika ada peluang,dan nampak hanya kekejaman dan keganasan sahaja diperlukan untuk menundukkan mereka.Tidak hairanlah mengapa Komunis Cina melayan rakyat mereka yang memberontak dengan begitu kejam sekali.Mangsa I.S.A versi Komunis Cina diseksa dan tidak diberi makanan apa-apa.Kalau ada pun mungkin bubur nasi berkuahkan darah babi sahaja disajikan kepada mereka.

Ini bukan main-main.Rakyat Cina sendiri terseksa dengan Cina Rasis-Komunis ini apatah lagi kaum-kaum lain.Tidak mengapa,kita mulakan dengan sejarah kekejaman Cina Komunis di Tanah Besar China.


Kekejaman Komunis di Negeri China

(Pendedahan di bawah mengandungi unsur-unsur yang tidak menyenangkan.Kanak-kanak tidak digalakkan untuk membacanya)

Sejarah pemerintahan Parti Komunis China (PKC) selama 55 tahun adalah ditulis dengan darah dan
kebohongan, dan cerita-cerita yang di sebalik sejarah berdarah itu tidak hanya sangat tragik malahmengerikan, bahkan juga jarang diketahui oleh orang. Dan sehingga kini, setelah melakukan
pembunuhan 60 hingga 80 juta rakyat China yang tidak berdosa serta diikuti dengan kehancuran
keluarga yang tidak terkira lagi, orang ramai masih berfikir: Mengapakah PKC mahu membunuh?
Hingga hari ini PKC masih membunuh pengamal Falun Gong, bahkan pada awal bulan November
2004 masih melepaskan tembakan menindas masyarakat umum yang sedang mengajukan protes di
Hanyuan.

Mao Zedong ketika membuat kesimpulan terhadap Revolusi Kebudayaan mengatakan: “Melalui
keadaan kacau-bilau di dunia, dapat mencapai ketenteraman dunia, selepas 7 atau 8 tahun kekacauan
hendaklah diulangi lagi.”

Pendek kata, revolusi politik akan dilancarkan setiap 7 atau 8 tahun, dan
sekelompok orang perlu dibunuh selang 7 atau 8 tahun.Begitu kejam dan sadisnya Komunis.Betapa gila dan bingungnya kenyataan seorang pemimpin Komunis yang diagung-agungkan golongan Rasis Malaysia setaraf kebingungan Chin Peng yang merengek-rengek hendak kembali ke Malaysa selepas mendapati di China tidak ada seorang pun Melayu yang dapat dijadikan sasaran kekejaman komunis,tetapi yang ada hanya beribu-ribu komunis yang seganas atau lebih haiwan dari dia.Adakah sesetengah pemimpin politik Cina (yang mengamalkan faham Rasis-Komunis) di Malaysia tidak faham-faham lagi mengapa rakyat Malaysia amat membenci Komunis?

APA YANG AKAN TERJADI JIKA GOLONGAN YANG MENYOKONG PENGGANAS LTTE DAN GOLONGAN 'LEBIH BAIK DARI MAKANAN ANJING' DILAYAN MENGIKUT GAYA LAYANAN CINA KOMUNIS??Mungkin hanya itulah cara yang sesuai untuk mendidik orang yang tidak mengerti untuk hidup bersama-sama orang-orang Melayu dan pribumi yang lain.

........

Banyak lagi kekejaman Komunis di zaman Bintang Tiga dahulu.Cukuplah jika anda membaca kisah Tragedi Bukit Kepong.Bukan sahaja Cina malah Melayu juga jika dirasuk racun Freemason ini sudah gila dan hauskan darah sahaja.Tidak termampu lagi ingin menyenaraikan segala bentuk kekejaman Cina Komunis samalah seperti ingin menceritakan Tragedi 13 Mei 1969,yang dimulakan oleh warisan sisa-sisa Bintang Tiga yang masih hidup ketika itu.

Mereka dengan rakus menghayun parang membunuh orang-orang Melayu yang terpinga-pinga di tepi-tepi jalan di Kuala Lumpur yang masih tertanya-tanya apakah yang berlaku sebenarnya.Perbuatan mereka semakin ganas dan tidak berperi kemanusiaan.Golongan Rasis ini menuduh orang-orang Melayu yang memulakan dahulu tetapi masakan tiada angin pokok bergoyang??


SEBENARNYA TERDAPAT RAHSIA PENTING DI SINI.

Untuk mengkaji mengapa sesetengah kaum Cina bertukar menjadi Rasis dan Komunis,kita mestilah faham karakter sesuatu kaum jika hidup berasingan di antara satu sama lain.

Orang-orang Cina yang bersikap rasis dan prejudis kepada Melayu ialah golongan Cina yang hidup mereka majoritinya TIDAK BERCAMPURGAUL DENGAN MASYARAKAT MELAYU.Kebanyakan mereka tinggal di kawasan perumahan mewah.Banglo-banglo mewah di atas bukit adalah 'urban legend' bagi golongan Cina yang sukar untuk didekati oleh masyarakat Melayu.Mereka hidup di dalam kecinaan mereka sendiri.Mereka tidak mahu ambil pusing tentang kaum-kaum lain apatah lagi orang-orang Melayu yang bagi mereka adalah 'low standard' berbanding diri mereka yang ada 'class'.Di dalam kepala mereka sebenarnya penuh dengan andaian bahawa Melayu sinonim dengan kemalasan dan kurang berpendidikan.Bagi mereka orang-orang Melayu tidak penting,yang penting ialah bagaimana mahu menghalau orang-orang Melayu dari menyibuk dari pandangan mata mereka.

INGAT!INI ADALAH KARAKTER KHUSUS UNTUK CINA RASIS BUKAN SEMUA CINA KAYA DI MALAYSIA.Ada juga jutawan Cina yang baik hati membantu menaikkan Melayu dalam perniagaan dan menyumbang bantuan kewangan kepada orang-orang Melayu miskin di kampung-kampung.

Bukanlah hendak mengatakan semua Cina kaya yang tinggal di atas bukit semuanya Rasis.Tetapi sebab dan ciri-ciri yang dominan kepada Cina yang dijangkiti penyakit Rasis ini 90% disebabkan keadaan sosial yang tidak bercampur dengan orang-orang Melayu.Situasi ini seolah-olah kembali mendokong prinsip Pecah dan Perintah.

Jika kita melihat kaum Cina yang tinggal di kampung-kampung baru atau tinggal berdekatan kampung-kampung Melayu,kita akan lihat kadar toleransi mereka terhadap adat,budaya dan agama orang-orang Melayu begitu tinggi dan kondusif sekali.Mereka dapat hidup,bekerja dan bermain dengan orang-orang Melayu sebagai satu keluarga tanpa syak wasangka atau perasaan negatif.Tidak dinafikan ketika bekerja bersama-sama,adakalanya mereka bertengkar,tetapi pertengkaran mereka hanya berkisar mengenai kerja dan bukannya meleret-leret hingga menyentuh isu bangsa dan agama sepertimana sesetengah ahli politik Cina yang 24 jam mahu memikirkan apakah isu yang dapat menyentuh kemarahan orang Melayu.

Trend ini juga terdapat di bandar-bandar,di kawasan-kawasan perumahan di mana kaum Cina dan Melayu hidup bersama dan anak-anak mereka bersekolah di tempat yang sama.Keadaan ini menyebabkan mereka saling mempelajari budaya atau cara hidup masing-masing.KEADAAN INI MEMBUATKAN MEREKA SALING FAHAM-MEMAHAMI DI ANTARA SATU SAMA LAIN.

'Saling faham-memahami' adalah katakunci kepada keharmonian semua kaum di Malaysia,bukan sahaja antara Melayu dan Cina.Ini adalah rahsia bagaimana Cina Kampung Koh dapat minum semeja dengan Melayu yang baru balik dari kerja dan inilah rahsia bagaimana Cina Butterworth dapat bersama-sama orang-orang Melayu menikmati 'Rojak Tonggek' di tepi Selat Seberang Perai tanpa bersikap rasis dan kauvinis sama sekali.Mereka dapat mencecah sambal kicap sehingga bersentuhan cucuk-cucuk rojak bebola ketam mereka tanpa bermuka masam atau memaki hamun di antara satu sama lain.Tingkat kefahaman orang-orang Cina di Taman Ria Jaya,Sungai Petani terhadap pentingnya azan kepada orang-orang Islam mungkin lebih sedikit dari orang-orang Cina di perumahan mewah di Seputeh atau di Cheras.Walaupun sudah lama duduk bertahun-tahun di Malaysia,mungkin para penternak babi di Bukit Pelanduk masih gagal memahami tentang sensitiviti orang-orang Melayu terhadap haiwan tersebut.Apa sebabnya?

SEBABNYA MEREKA TIDAK CUBA UNTUK MEMAHAMI SENSITIVITI KAUM LAIN DAN HANYA KEUNTUNGAN DAN SOAL HIDUP MEREKA SAHAJA YANG MEREKA FIKIRKAN.

SEbagai cadangan,eloklah semua kandang-kandang babi dipindahkan ke perkampungan atau perumahan yang diduduki kaum Cina dan dilarang membina kandang babi sejauh 3 kilometer misalnya dari perkampungan atau tempat tinggal Melayu/Islam.Ini barulah satu keadilan kerana orang Melayu Islam tidak memakan babi.

Penyakit rasis ini bukan sahaja terkena kepada sesetengah kaum Cina,tetapi berjangkit juga kepada orang Melayu.Ada juga sesetengah orang Melayu bila bercakap dengan orang-orang Cina yang mahu bertanya sesuatu,mereka melayan kasar tanpa bersebab.Sesetengah orang Melayu juga masih ada bersikap prejudis dengan mengatakan orang-orang Cina adalah Komunis kepada orang-orang Cina baik hati yang mahu berkawan dengan Melayu sehingga mereka tersinggung dan berkecil hati dengan sikap orang-orang Melayu yang masih tidak dapat menerima kehadiran mereka di bumi Melayu ini.

ADAKAH ANDA SUDAH MENJADI MANGSA KEPADA POLITIK PERKAUMAN, PERASAAN RACIST YANG BERPUNCA SEJAK DARI ZAMAN DAHULU..SEGERALAH SEDAR...!!!

kembali kepada ajaran agama benar...dan hiduplah TIMUR dengan aman..

0 comments:

Post a Comment

La Paloma